Ce-mi place la nebunie cum se face reclama in State… Sa fim seriosi, e mai fun si la urma urmei mai competitiv. Ma refer la faptul ca poti sa mentionezi alte branduri in reclama, mai ales ale competitorilor directi. Ideea este ca nu se poate face oricum, conditia este sa fie facute afirmatii adevarate... si ce poate fi mai adevarat ca niste cifre. Daca masina x consuma cu 30% mai putin ca aceea care ii este competitor direct pe o piata – spune-o tata, nu ne aburi ca in Europa cu “o alta masina”. Sau daca la unii service-ul sau piesele sunt mai ieftine ca la altii, eu cumparator, n-ar trebui sa stiu? Oricum atunci cand iti cumperi o masina incepi sa cauti si sa compari o gramada de informatii de la diversi producatori.
Apropos de informare si transparenta imi aduc aminte ca mi-a picat in mana un anuar in care erau trecute toate masinile pe care le puteai gasi in America, catalogate pe branduri/modele/ani (pe ultimii 10-15 ani cred) in care erau analizate toate elementele de luat in considerare atunci cand vrei sa-ti cumperi o masina la mana a doua. La modelul x, statistic, cele mai obisnuite defecte interveneau la: 60% carburator, 30% faruri, 10% frane. Costurile anuale de intretinere au fost de… iar masina valoreaza cam atat. Informatii publice. Ajuta sau nu?
Sau cum este cazul detergentilor: Detergentul Bleoh curata mai bine ca un detergent obisnuit” La ce-mi ajuta informatia asta? Toti spun la fel. Daca ar zice “Detergentul Bleoh are 25% mai mult clor decat detergentul Vigs” pot face o alegere, il vreau pe cel cu mai mult sau pe cel cu mai putin clor. Daca un produs e mai ieftin ca altul, lasa-l sa spuna si alegerea e la mine. Daca Orange are mai multi abonati ca Vodafone lasa-l pe client sa se intrebe de ce, eventual ajuta-l si cu alte informatii, cati sunt corporate si cati persoane fizice, cati in orase si cati la tara, etc.
Concurenta neloiala? Toata prostia asta e un fel de “political correctness” insa e ciudat ca in America nu se aplica si se aplica in Europa. Cred ca o libertate mai mare in abordarea reclamelor ar ajuta la o transparenta a produselor/companiilor si o informare mai buna a consumatorilor. Nu ne mai considerati pe toti tampiti si la urma urmei daca cineva e prost asta e, lasa-l sa se pacaleasca. Asa o sa invete!
Si ca exemplu va dau o serie de reclame ale Volkswagen care se refera la Asemanare, Intretinere, Consum, Siguranta ... Nu va plac?
PNL i-a plătit campania lui Georgescu #2
Acum 13 ore
Sunt complet de-acord cu tine. Prefer reclame in care sa imi spuna ca Orange e mai tare decat Vodafone, ca Ariel spala mai bine decat Tide, ca Dacia e mai tare decat Opel... :) Sa nu exageram totusi. :)
RăspundețiȘtergereParerea mea este ca la cat de netoti si nesimtiti si ai dracu' sunt romanii, daca le-ar permite sa foloseasca reclame comparative, atunci s-ar omori pe capete. Telul agentiilor de publicitate nu ar fi sa faca reclame care sa vanda brandul clientului ci sa faca reclame care sa nenoroceasca brandul adversarului. Vezi exemplu cu berea Stejar si Bergenbier.
P.S. Foarte misto la Milano. Mai ales la lacul Como. De vis.
Eu cred ca reclamele ar trebui sa fie cinstite si daca se minte cu nerusinare in ele , sa-i puna pe faptasi la plata. Desi lucrez in vinzari si distributie, consider ca fiecare trebuie sa-si 'laude' produsul in mod onest.Minciuna sfruntata este complet lipsita de deontologie atunci cind este aplicata pentru produsele farmaceutice , adica atunci cind lauzi un produs care are la baza un remediu/substanta activa prezent si la alte branduri si tu pretinzin reclama ca el e cel mai bun pe piata si face si drege....Spre exemplu cind faci reclama la algocalmin , sau dicarbocalm, reclame dragute dar care sar calul , pina la urma algocalminul este un analgezic destul de slabut si dicarbocalmul e depasit de mult.Mai simplu , cind e vorba de produse ce pot influenta SANATATEA omului n-o mai poti 'centra' asa ,la nesimtire , ca si cum ai vinde scobitori sau ciunga....
RăspundețiȘtergere