joi, iulie 16, 2009

Test

Sa presupunem ca sunteti managerul unui hotel pe litoral si oferiti turistilor micul dejun inclus in pachet, un fel de bufet suedez (zic un fel pentru ca suntem in Romania, altfel situatia este pur ipotetica). Problema care se pune este urmatoarea: cum optimizati consumul astfel incat hotelul sa aiba pierderi minime iar turistii sa fie multumiti?

Eu incep lista ca sa va vina mai usor…
1. se pune pe o masuta cate putin din fiecare produs si la cerere, dupa un timp, se mai aduce putin.
2. se instaleaza doar 2 masini automate de cafea/ceai/cacao astfel incat se fac cozi mari si lumea renunta sa mai consume.
3. ospatarii se deplaseaza intr-o miscare browniana alerta aducand tot timpul farfurii, tacamuri, servetele si mustar, astfel incat creeaza impresia ca sunt foarte ocupati.
4. managerul este la dispozitia clientilor si le explica cum functioneaza sistemul si de ce nu sunt ei de vina pentru eventualele neplaceri.
5. se sugereaza turistilor sa nu vina toti odata, la aceeasi ora la masa pentru ca s-ar putea sa fie toate mesele ocupate – pot de exemplu sa se trezeasca mai devreme sau sa se plimbe putin la malul marii.


Va las pe voi mai departe… este oare nevoie sa explic termenul “multumit”?

8 comentarii:

  1. Managerul Gicu(eu am un personaj)-Managerul este intotdeauna la dispozitia clientului.Managerul stie ca va avea, in medie o scadere cu 30-40%acest an, a citit prognozele, e baiat destept.Mai destept decit ministrul de resort care a cerut un buget de 4 ori mai mare decit anul trecut si a primit asta. Managerul Gicu stie sa isi'ordoneze cererea', a invatat acest lucru.Managerul a platit ceva amenzi pina a invatat el sa fie..Gicu! Managerul Gicu nu e manager din nascare, nu, din nascare e gospodar. Si istet.Managerul 'scris'de tine,face parte... inca din concurenta managerului Gicu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Urmarea asadar e ca managerul, Gicu sau Ticu, se loveste implacabil de un perete: reactia consumatorului. Ala care a luat teapa doua-trei zile isi promite sa se protejeze pe el si familia lui si de ce nu, sa se razbune. Pune ceasul si cand se deschide usa la restaurant dimineata intra si aduna pe cateva farfurii munti de mancare, ca poate familia o sa vrea sa manance si aia, si aia... si mai tarziu nu o sa mai fie decat salam de vara si tacamuri. Pariu?
    Chiar admitand posibilitatea ca va refolosi o parte din mancarea ramasa pe mese, pun gatul jos ca restaurantul/hotelul are pierderi mai mari decat daca ar face lucrurile cu cap.

    RăspundețiȘtergere
  3. citeva tipuri:
    - piinea sa fie veche ca sa se manince putin , normal ,ca de obicei ai nevoie de piine.
    - farfurii mici ca sa nu pui mult o data.
    - fara apa si sucuri , daca n-aluneca bine nu prea mincam.Varinata : pui niste sucuri naspa, care nu le bea nimeni.
    - fenta cu tacimurile ; ai grija sa fie putine furculite sau cutite sau amindoua,daca se termina BINGO ! nu se mai maninca fara.
    - mai doriti?

    RăspundețiȘtergere
  4. Concluzie : cine te pune sa te duci in concediu in Romania , du-te in Bulgaria , e cam la fel!
    Alte tipuri :
    - la ***** stele ; tot ce visezi pe masa mai putin drink-uri , ai luat un vin sau o bere , hopa 4 euro paharu'!
    - la unii , la bufet suedez , exista un chelner ff dragut care iti pune el ce vrei , dar cit vrea el , apoi iti e cam jena sa te mai duci a doua, treia oara.
    - si bineinteles varianta "mitocan de Romania" , iti spune chelneru' ,discret ,ca numa romanu ia si a doua oara , in alte tari nu se face asa ceva , ei sint educati , noi nu !
    Numa' turist sa nu fi frate !

    RăspundețiȘtergere
  5. si de bine :
    am fost miercuri seara la HotelContinental din Tirgu Mures , la terasa restaurantului si recunosc ca totul a fost de vis ,incepind cu muzica (pian+orchestra - pe CD)de atmosfera si cu mincarea (salata de vinete , muschi de vita cu sos de piper verde - gatit perfect, o budinca cu stafide ungureasca super, printre ele am prestat 2 beri Becks reci , chelnerul, un unguras tinar ,a fost foarte amabil ,cu detalii despre mincaruri ,)samd.
    Deci se poate !

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu nu am inteles daca presupunerea asta e pt a multumi clientii sau pt a ne ramane noua ca manageri foarte mult, spre tot. Numai in Romania cred ca exista notiunea aceasta cum ca banii cheltuiti pt maximizarea fericirii si multumirii clientului sunt bani pierduti. Eu consider ca nu sunt pierderi toate astea in primul rand pt ca daca ii vei oferi unui client toate stelele de pe cer, dar vei gresi ceva doar, acesta te va taxa si degeaba te-ai chinuit cu restul. Degeaba ii dai mancare buna daca pui un singur dozator cu cafea si nu vor putea sa se serveasca cand vor. Vor pleca nemultumiti de la masa si degeaba ai cheltuit bani multi pe mancarea super scumpa...

    Iar chestia aia cu farfurii cat mai mici si paine veche, cred ca e o gluma... :)

    RăspundețiȘtergere
  7. culmea este ca pe toate ar trebui sa le consideram glume si totusi multe sunt realitati. Nu-mi vine sa cred ca m-am simtit la Mamaia ca in copilarie(in principiu ar trebui sa fie un lucru bun si placut asta ;-)si ca in 30 de ani s-au schimbat asa putine lucruri. Cum bine zicea un prieten de-al meu, romanilor le lipseste gena asta, care este responsabila cu turismul.

    RăspundețiȘtergere
  8. Daca tot vrei sa faci ceva, ca manager de hotel, astfel incat sa multumesti clientii, in primul rand trebuie sa te gandesti ca pana si codul bunelor maniere (din pacate lectura extraterestra, cand ar trebui sa fie obligatorie si cu examen in fiecare an de primar si gimnaziu) impune sa nu se raspunda cu nesimtire nesimtirii.

    Solutii (tentative):
    - bufet suedez in stil romanesc: orice, dupa pofta inimii, si, evident, gratuit, dintr-un meniu cu toate bunatatile, dar pe care le serveste "garcon-ul". Motiv: nu am fi avut loc sa intindem toate produsele, fiecare din multele de sortimente, in cantitate suficienta.

    - ar merge si varianta de a servi din produsele expuse doar prin intermediul chelnerului, insa deja e o chestie mai de compromis, si care si bate la ochi... se poate deduce usor motivul pentru care se procedeaza asa.

    - se mai poate, daca aveti personal "actor", sa interveniti (acel personal actor, adica) direct, acolo unde e cazul (la mesele cu farfurii supraincarcate si/sau multe, adica) si sa folositi o formulare care nu jigneste in mod direct, dar care spune exact ceea ce trebuie: "Dorim sa va asiguram de faptul ca facem toate eforturile ca dv sa va simiti minunat la noi, motiv pentru care nu am exclus varianta necesitatii unei mini-clinici. Va rugam sa apelati cu incredere daca e cazul, fie si pentru o banala indigestie." Sau ceva de genul. Chiar daca pierzi ceva mai mult in prima zi, de obicei lumea sta mai multe zile intr-un hotel, si, per total, iasa bine la calcule.

    Oricum, ca sa inchei, cea mai potrivita mi se pare cea expusa la prima liniuta: tot ce vrei, insa la portie.

    Daca ideea mea este buna, si o vei folosi, astept multumiri. BTW, ma intereseaza afacerile, daca crezi ca ma poti lua ca asociat... astept un semn :)

    Multu succes!

    RăspundețiȘtergere