miercuri, decembrie 16, 2009

De 16 Decembrie

"Campania „Europa libera, AICI” se adresează românilor care au ascultat şi au crezut în Europa Liberă, dar şi tinerilor care vor să afle ce a însemnat acest post de radio pentru părinţii lor şi pentru România, ţară al cărei destin a fost marcat în mod tragic de comunism.

Suntem convinşi că suntem milioane dar, acum, avem nevoie de cel putin 100.000 de români, care să ne ajute să aducem acasă 500.000 de pagini de documente şi, mai ales, mii de ore de emisiuni aflate pe benzi magnetice. Toate acestea urmează să fie arhivate, copiate, transpuse în format digital şi aduse pentru totdeauna în România, pentru a fi puse – permanent şi gratuit – la dispoziţia istoricilor, jurnaliştilor, studenţilor, tuturor celor interesaţi de istoria noastră recentă: tu, eu, copiii noştri…

O parte din tine e în altă parte. Fii alături de noi şi împreună vom aduce istoria acasă! Trimite un SMS, în valoare de 2 euro, la 8820 şi fii unul dintre cei 100.000!

Arhiva de emisiuni ale Europei Libere se află în prezent la Hoover Institution din Stanford, California. Aducerea ei în ţară şi înfiinţarea unui „Centru de Cercetare şi Documentare Radio Europa Liberă”, care să găzduiască şi să pună la dispoziţia tuturor românilor o copie a arhivei, presupune costuri de câteva sute de mii de euro.

O campanie iniţiată de echipa foştilor redactori ai Europei Libere, împreună cu Institutul Român de Istorie Recentă (www.irir.ro) şi susţinută de o serie de trusturi de presă sau mass media independente pe care le puteţi vedea în secţiunea “Parteneri Media”.

(via Cristian Patrasconiu)

Cand ma gandesc la "revolutie" nu mi se pare ceva mai potrivit pentru a rememora acele timpuri si pentru a ma inclina in fata unor oameni care tineau aprinsa flacara sperantei si a libertatii. Nu pot uita cum stateam langa tatal meu, in pat si cu plapuma peste cap, incercand sa ascultam la un radio care paraia si fluiera ingrozitor, emisiunea de seara a Europei Libere. Neculai Constantin Munteanu, Nestor Ratesh, Monica Lovinescu, Emil Hurezeanu, Serban Orescu si multi altii... Iar mai tarziu in noapte ramaneam sa ascult "Metronomul" lui Cornel Chiriac si al celor care au urmat lui. Recuperarea acestei istorii mi se pare vitala pentru cei care am trait-o si cel putin interesanta pentru cei care nu au mai prins acea perioada.

De ieri si eu sunt unul dintre cei 100.000 de romani.

3 comentarii:

  1. ..acum 20 de ani, eram fix cu fratele meu, Silviu, linga radio, ascultindu-i. El era mai curajos si-mi spunea ca 'o sa fie bine, sa vezi', iar eu am inceput sa pling. Imi amintesc, parca ar fi fost ieri, ca acea inregistrare avea si sunetul gloantelor, si se auzea multimea..Cit despre aceste campanii, sunt saltuare. 'dai un leu pentru Ateneu' ar trebui facute mai des, promovate , si preluate pe bloguri, siteuri..etc. Bravo tie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Ioana!
    Da, imi amintesc si eu ca au transmis de la Timisoara si nu-mi venea sa cred ce se intampla.

    RăspundețiȘtergere
  3. M-AM INSCRIS SI EU, DE 2 ORI !
    Cind ii "radem" in cap pe nenorocitii care au distrus tara si cei de dinainte de 90 si pe cei de dupa, la asta nu facem o actiune (de primenire a natiei!), asa in memoria ghilotinei din Piata Grevei, acu de pomana porcului ?!
    Sincer , cred ca putem mai mult decit sa aducem niste hirtii in tara, putem sa terminam ce incepusem asa frumos in '89.

    RăspundețiȘtergere