luni, septembrie 05, 2011

Trio Strad

Ieri seara, in Piata Festivalului (Enescu) a fost un concert Trio Strad


TRIO STRAD : Alexandru Tomescu (vioară), Răzvan Suma (violoncel), Toma Popovici (pian)Program:
W. A. Mozart - Trio în Do Major K. 548 (Allegro, Andante cantabile, Allegro)
F. Schubert - Notturno în Mi bemol Major op. 148
L. van Beethoven - Trio nr 4 în Si bemol Major op 11 (Allegro con brio, Adagio, Tema con variazioni)




Lume multa, vreme buna, muzica frumoasa, asadar o atmosfera extrem de placuta. Uitandu-ma in jur m-am simtit deopotriva incantat si mandru chiar de acest festival. Am avut pentru un timp sentimentul ca totusi mai este o speranta, ca manelizarea nu a cucerit tot pe aceste meleaguri si ca inca mai poate exista normalitate. Acum nu am pretentia ca toata lumea trebuie sa asculte muzica clasica insa ar fi frumos sa existe macar oarece disponibilitate pentru ea. Fac o paranteza aici si imi aduc aminte ca am ascultat, acum vreo 15 ani, Enescu intr-un tren care lega Barcelona de suburbii, se difuza numai muzica clasica in acel tren...
Chestia  socanta insa este ca, dupa trei zile de festival, am incercat sa aflu reactii si impresii despre spectacolele de pana acum in presa romaneasca. Aiurea, parca nici n-ar exista. A fost un puseu la deschidere, unde ziaristii mai mult erau interesati de ce "personalitati" au participat si cum erau imbracate decat de agenda si calitatea actului artistic. A avut loc o premiera la ONP, Lohengrin, si nu gasesti o vorba despre ea. Publicatiile care mai au inca o pagina de cultura parca nici n-au auzit de eveniment. Sau au articole de ieri (duminica, 4) cu "nu ratati spectacolele de sambata, 3" aici
Ridicol si trist... mai mult nu pot spune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu