miercuri, octombrie 21, 2009

Manifestometru

"Dar iată soseşte un băiat cu gazetele. Lumea i le smulge. Iau şi eu două: una guvernamentală şi una opozantă. Sunt om care iubesc adevărul şi fiindcă-l iubesc, ştiu să-l caut. De mult mi-am făcut reţeta cu care, în materie politică, îl poţi obţine aproape exact. De exemplu, Gazeta opoziţiei zice:

„... La această întrunire a noastră, alergaseră peste 6 000 de cetăţeni, tot ce are Capitala mai distins ca profesiuni libere, comercianţi, proprietari ş.c.l...“

Gazeta guvernului zice:

„... La această întrunire a lor, d-abia se putuseră aduna în silă vreo 300 de destrăbălaţi, derbedei, haimanale...“

Atunci, zic eu, au fost la acea întrunire 3 000 şi ceva de oameni, fel de fel, şi mai aşa şi mai aşa."

Pentru cine vrea sa reciteasca, este din Atmosfera incarcata, de IL Caragiale. Asta pe de o parte pen'ca vin alegerile si pe de alta parte pentru ca am descoperit o metoda (Lynce) prin care se face o numaratoare cat se poate de exacta a participantilor la manifestatiile publice. Lucru interesant dealtfel, pentru ca asa cum se poate remarca, de la Conu' Iancu pana acum nu s-au schimbat multe. De exemplu, la ultima manifestatie a sindicatelor aveam Bucurestiul blocat de 20.000 de manifestanti (Evenimentul Zilei), manifestatia a adunat peste 15.000 de participanti (Gardianul), participanţii au fost doar 12.000 (Saptamana Financiara)...


Un comentariu: